Česko-Slovenská extraliga družstev žen

02.07.2015 10:24

Ve dnech 27.06.-01.07.2015 se v Říčanech hrála Extraliga družstev žen (společně pro Českou i Slovenskou republiku). V družstvu KŠ Říčany 1925 "B" hrála na 1. šachovnici jako host naše členka Monika Závůrková. Odehrála velmi silný turnaj s vynikajícím výsledkem. Při jejím Elu 1821 hrála výkonem 1956, což znamená, že si na příští Elo-listině připíše nádherných 39 bodů ratingu.

Zde je turnaj z jejího pohledu:

"Asi před dvěma měsíci mne oslovil pan Jaroslav Říha z Klubu šachistů Říčany 1925, zda bych si nechtěla zahrát Česko-Slovenskou extraligu družstev žen za Říčany "B". Protože to letos vycházelo dobře i časově, ráda jsem souhlasila.

Naše družstvo ve složení 1. šachovnice: Monika Závůrková, 2. šachovnice: Kamila Říhová, 3. šachovnice: Anna Malá a náhradnice Táňa Zlámaná bylo nasazené jako poslední, ale rozhodně jsme se předem nevzdávaly.

Situace se ještě poněkud zkomplikovala, když Anička odehrála pouze první kolo, protože měla státnice, druhé kolo jsme měly volno a na ostatní zápasy nastoupila, ač s velkou nervozitou, Táňa Zlámaná.

Krátce k mým partiím:

S Natašou Richterovou (Elo 2136) jsem sice dlouho stála dobře, nabízela jsem s ohledem na soupeřčin čas (občas měla při mačkání hodin už pouze několik vteřin) remízu, ale koncovce jsem nerozuměla, nevymyslela, co mám kde chránit, a po 5 hodinách hry jsem prohrála. Po sobotní zkušenosti jsem si s Alexandrou Zvaríkovou (Elo 2053) moc nevěřila, ale podařilo se mi udržet skoro vyrovnanou pozici a byla tu remíza. V odpoledním kole mi rychlá remíza s Annou Bálkovou (Elo 1929) přišla vhod, mohly jsme si všechny odpočinout. V úterý už se bojovalo zase naplno. Míša Nová (Elo 1828) nebyla snadná soupeřka, ale nakonec přišlo nepřesné propočítání varianty (naštěstí z její strany) a výhra byla tu. Odpoledne se mi podařilo porazit i Renatu Brožovou (Elo 1729), která nejprve obětovala pěšce a nakonec ztratila figuru. Svou temnou chvilku jsem si vybrala v posledním kole se Simonou Suchomelovou (Elo 2059). Při propočtu varianty jsem zapomněla na pěšce a5, který bránil věži jít na b6. Matu tak nešlo zabránit.

Celkově jsem si pěkně zahrála ve velice příjemném prostředí s příjemnými lidmi. Navíc jsem spokojená i se svým výkonem."

K tomu dodáváme, že zájemci mohou najít několik "aktuálních" poznámek k průběhu turnaje i na našem Facebooku.