KP v blesku

03.09.2017 20:07

Sezónu zahájili naši hráči již tradičně na Krajském přeboru v bleskové hře, který se (dá se říci, že pravidelně) hraje ve středočeských Hostomicích. K "obvyklým" manželům Závůrkovým jsem se tentokrát připojil i já. Důvod byl jednoduchý - naposled jsem šachy hrál začátkem dubna a už se mi docela stýskalo. Bleskovky mi sice zrovna nesedí, ale OPEN Říčany, který bych si zahrál raději, nepřicházel v úvahu kvůli "našim" dětem, jež dohrávaly letní klasifikační turnaj, na němž jsem fungoval jako rozhodčí.

Turnaj se hrál švýcarským systémem na 17 kol, tempem 2 x 5 minut na partii a byl velmi silně obsazen: Mezi 65 hráči se vyskytovali 1 mezinárodní velmistr, 3 mezinárodní mistři, 2 mistři FIDE, 1 mezinárodní kandidát mistra a 1 mezinárodní kandidátka mistra. My jsme byli nasazeni takto: 12. Jiří Kotzot, 41. Monika Závůrková, 54. Vladimír Závůrka.

Řekl bych, že jsme všichni dopadli v podstatě podle nasazení: 11. Kotzot (10 b.), 46. Závůrková (7,5 b.), 57. Závůrka (7 b.). Pokud jde o hodnocení Krajského přeboru, tak tam je situace radostnější: Monika se stala krajskou přebornicí mezi ženami a já jsem obsadil 4. místo mezi muži. Hru kolegů hodnotit nemůžu (tedy kromě jedné partie Moniky, ve které mne "zařízla") a o svém výkonu si dovolím jen jednu poznámku (spíše jako kuriozitu): Hrál jsem 9x bílými a nabral jsem jen 3,5 bodu. Zato černými se mi dařilo úplně jinak: z 8 partií jsem 6x vyhrál, 1x remizoval a podlehl jsem jen mezinárodnímu mistrovi Konopkovi - asi budu muset zahajovat partie třeba 1. a2-a3 a uměle si "naordinovat" černé figury do všech partií...

Jiří Kotzot