Křesetický rapid v Kolíně

29.11.2015 19:14

Na netradičním (ale velmi příjemném) místě se konal 34. ročník původně Turnaje zemědělců, později nazývaného pouze Křesetice. Tento turnaj dlouhá léta organizoval Ing. Vladimír Hájek, po jeho smrti se zařizování ujal jeho syn Libor Hájek spolu s Tomášem Kopeckým, rozhodčím bývá poslední roky Vladimír Závůrka.

Ale teď už k letošnímu turnaji v termínu 28. listopadu 2015. Rodina Šťastných umožnila tento turnaj svolat do Baru Euphoria v Kolíně, kde navíc uspořádala vepřové hody. Hráči tudíž mohli po dobu celého turnaje neomezeně konzumovat ovar, zabijačkovou polévku, guláš, prejt, škvarky, tlačenku, ale i sladké zákusky a další dobroty.

A jak vypadala šachová stránka dne? Rapidu (7 kol, 2 x 20 minut) se zúčastnilo 26 hráčů. Na 1. místě se umístil díky pomocnému hodnocení Ondřej Třasák (ŠK Bohemia Pardubice o. s.), který uhrál 5,5 bodu stejně jako Jiří Vocilka (2. místo) a Jan Kolomazník (3. místo), oba TJ Sparta Kutná Hora.

Já jsem po vzoru Jánošíka bohatým brala (porazila jsem Václava Uhlíře, Sergeje Kuzmina a Pavla Daňka) a chudým dávala (prohrála jsem s Liborem Hájkem a Vlastimilem Marešem), získala jsem 4 body a obsadila 11. místo (nasazená 12.). Vláďovi se dařilo méně, ale opravdu mrzet ho může jen prohra v posledním kole. S 2,5 body obsadil 21. místo (nasazený 16.).

Po rapidu a krátké přestávce následoval ještě pro zájemnce turnaj bleskový (2 x 5 minut). Zůstalo nás nakonec 16, a tak se hrálo švýcarským systémem na 9 kol.

Já jsem nečekaně podlehla "černému koni" turnaje Miroslavu Vodolánovi (v obou turnajích uhrál 3 body), pro kterého byl tento turnaj úplně první v životě. Ale nejvíc mě mrzela prohra s Pavlem Daňkem. Nejprve jsem měla převahu materiálu i času, ale Pavel jako známý blicař mě v téměř rovné pozici o pouhou jednu vteřinu shodil na čas. Nakonec jsem ale se svým 5. místem (nasazená 9.) a 6 body spokojená. Pro Vláďu jsou bleskové partie příliš rychlé, ale nenechává se odradit silou soupeřů. Obsadil 13. místo (nasazený 11.) se 3 body.

Nejlépe se dařilo Janu Kolomazníkovi, druhý skončil Pavel Daněk a třetí Ondřej Třasák.

Už teď se těšíme na další ročník.

Monika Závůrková

Dodáme ještě, že v rapidu na 25. místě s 1,5 bodem skončila Jarmila Plechatová, která v blesku obsadila s 1 bodem 16. místo.