Mistrovství ČR žen v rapidu

13.05.2014 10:31

Ve dnech 10.-11.05.2014 se ve Znojmě již tradičně konalo MČR žen v rapidu. Z našeho oddílu se jej zúčastnila Monika Závůrková. V doprovodném turnaji hrál Vladimír Závůrka. Uvádíme článek z pera Moniky:

Již počtvrté  jsme se s Vláďou vypravili na tradiční turnaj do Znojma. Jeli jsme už v pátek 9. 5. Dorazili jsme brzy odpoledne, na ubytování jsme museli chvíli počkat, a tak jsme šli na pozdější oběd. Mírně se nám prodražil, neboť nám na auto stihli namontovat botičku :-) Ale to byl jediný stín na celém víkendu. Procházka Znojmem za krásného počasí vše hned vylepšila.

Sobotu i neděli jsme strávili v prostředí Louckého kláštera. Já hrála Znojemskou královnu a Vláďa Memoriál Ing. Jana Turka.

Náš ženský turnaj byl rozdělen do dvou dnů. V sobotu 6 kol, v neděli 3 kola. Dařilo se mi střídavě. Z 20 hráček jsem byla nasazena jako desátá. V prvním kole s Jitkou Vavřínkovou se mi podařilo zaútočit pěšci na královském křídle a dát mat na g7. V druhém kole jsem naopak zaslouženě prohrála s Elenou Semenovou. Pak následoval výborný oběd – řízek a znojemský salát.

Po obědě jsem nastoupila proti Daniele Dumkové. Partii jsem rozehrála značně pasivně, měla jsem opožděný vývoj figur, ale pro mě dobrou shodou náhod soupeřka nedotáhla svou výhodu až do konce a já vyhrála. Ve čtvrtém kole jsem s Evou Kulovanou stála dlouho rovně, ale obětovala jsem nekorektně figuru za dva  pěšce a stálo mě to brzy bod. V pátém kole s Michaelou Novou se mi podařila pěkná kombinace, při které si soupeřka mohla vybrat, zda přijít o věž, nebo dostat mat. Raději se rovnou vzdala. V posledním kole sobotního dne jsem naopak s Nikolou Lužikovou darovala skoro všechny figury.

Večer pořadatelé připravili pro hráčky a hosty pěkný a hlavně chutný raut, na kterém nechybělo ani víno přímo ze Znojma.

V neděli jsme plny energie opět usedly k šachovnicím. Nejprve jsem s Magdalenou Kratochvílovou stála celou partii mírně lépe, ale dosáhla jsem jen na půl bodu. Pak jsem na 1. šachovnici s Olgou Sikorovou, vítězkou turnaje,  držela dlouhou dobu rovnou pozici, ale špatně jsem vyměnila  věže a nechala si chytit koně. V posledním kole jsem nejprve měla o pěšce víc a zajímavý útok. Ale zapomněla jsem na obranu a ztratila kvalitu. Partii se mi podařilo uremizovat.

Konečný výsledek – 4 body, 13. místo.

Vláďa hrál  pouze v sobotu.  Všech sedm kol zvládl velmi dobře. Největší překvapení čekalo ve třetím kole, kdy porazil Miroslava Kamlacha (ELO 2101). Celkově získal 3,5 bodu a umístil se na krásném 23. místě (nasazený 30.)

Kromě šachových zážitků jsme si pochopitelně přivezli i spousty vína :-)

Ve Fotogalerii je pár fotek.