Jeskyňka 2018

29.12.2018 09:57

Dne 28.12.2018 se početná sázavská výprava vydala na tradiční turnaj v rapidu do Stříbrné Skalice. Turnaj to byl jako vždy pohodový, výsledky střídavé (i když o ně tady vůbec nejde - jezdíme sem, aby si děti odpočinuly od svátečního přejídání a sledování televize a současně, aby si rodiče či prarodiče vyzkoušeli, že hrát šachy opravdu není žádná legrace). Hrálo se švýcarem na 7 kol, tempem 2 x 20 minut na partii, v turnaji hrálo celkem 39 hráčů. Umístění našich:

6. Závůrková 4,5 b., 7. Kotzot 4,5 b. (Hrál jsem strašně - kdybych měl komentovat mé 2 prohrané partie u dětí, napsal bych, že jsou důsledkem nedodržování postupu 5 kroků při výběru tahu. V první jsem spočítal variantu, na jejímž konci jsem chtěl střelcem napadnout soupeřovu dámu - a zahrál jsem rovnou finální tah, po němž byl můj střelec samozřejmě sežrán. V druhé jsem získal pěšce a zcela ztratil pud sebezáchovy - bez přemýšlení jsem vyměnil dámy a doplatil na slabou předposlední řadu.), 9. Závůrka 4,5 b. (výborný výsledek!), 21. Michal Mráz 3,5 b. (Tatínek "našich" holek Mrázovek zahrál výborně a předvedl dcerám, že když se aspoň trochu přemýšlí, tak jsou šachy jednoduché.), 27. Irena Žoudlíková 3 b. (I maminka holek Žoudlíkovic se vytáhla a dokázala dcerám, že si přece jen nějakou tu kritickou poznámku k jejich hře může dovolit. Ale přece jen se můžeme domnívat, že více než ctižádost na výsledek zapůsobila hrozba dělat na každé vycházce dřepy, pokud ji děvčata předběhnou.), 28. Vendy Mrázová 3 b., 29. Jan Štědra 3 b. (Také Jolančin tatínek se neztratil - i když dceru předběhl jen o pomocné hodnocení. Rozhodně si však turnaj užil a hrál se značným zápalem.), 30. Jolanka Štědrová 3 b., 32. Evička Panušková 2,5 b., 33. Verča Žoudlíková 2,5 b., 34. Štěpka Mrázová 2,5 b., 37. Milan David 2 b. (Dědeček Štěpána Fugnera se zpočátku "cukal" a nechtěl hrát, ale když jsem jej zahnal k šachovnici s tím, že už je pozdě, protože vnuk jej závazně přihlásil, pustil se do hry. Měl sice potíže s hodinami, ale i tak vnoučka předehnal, takže všechny děti skončily za svým doprovodem, což dokazuje, že o svátcích na šachy ani nesáhly...), 38. Štěpán Fugner 2 b., 39. Romča Žoudlíková 1 b.

Jiří Kotzot