O Pohár města Říčany (KP jednotlivců)

24.08.2014 00:15

Ve dnech 23.-30.08.2014 se v Říčanech, jak je již dobrým zvykem, koná turnaj, který je současně krajským přeborem jednotlivců. Z našeho oddílu v něm startují 2 hráči, jimiž jsou manželé Závůrkovi. Oba se vrhli do boje s krajskou elitou, protože startují v turnaji "A". V tomto turnaji hraje celkem 97 hráčů, přičemž Monika je nasazena jako č. 94 a Vladimír jako č. 95. Už z toho je vidět, že odvaha jim nechybí a přejeme jim, aby si v turnaji vybojovali své první mezinárodní Elo, a to co možno s nejvyšší hodnotou. Níže budeme pravidelně uvádět jejich výsledky:

Monika Závůrková:

Soupeř

Ročník

Oddíl

ELO

LOK

VT

Výsledek

Fusková Martina 1998 Beskydská šachová škola z.s. 1948 1928 0,5
Skála Jaromír 1971 TJ Sparta Kutná Hora 2006 2006 KM 0,5
Hánl František 1996 KŠ Říčany 1925 1972 1971 I. 0,5
Koper Štefan 1955 ŠK Kostelec nad Č. lesy 1954 1827 KM 0,5
Voráčková Jarmila 1961 KŠ Říčany 1925 1936 1925 KMž 0,5
Jelínek Michal 2000 SK OAZA Praha 1946 1937 I. 0
Kalvach Ladislav 1953 ŠK Mahrla Praha 1924 1832 I. 1
Huřťák Otto 1963 TJ Bohemians Praha 1995 1995 --- 0,5
Stojkovič Andreja 1954 Chorvatsko 1970 --- --- 0

Vladimír Závůrka:

Soupeř

Ročník

Oddíl

ELO

LOK

VT

Výsledek

Jelínek Michal 2000 SK OAZA Praha 1946 1937 I. 0
Horyna Josef 1943 TJ Sokol Praha-Vršovice 1854 1875 I. 0
Žák Jiří 1964 Šachový klub Velvary 1776 1801 II. 1
Procházka Petr 1974 TJ Jawa Brodce 1841 1914 I. 0
Voříšek Jakub 2003 TJ Bohemians Praha 1616 1661 II. 0
Beneš Karel 1950 ŠK Příbram-Baník 1669 1662 II. 0,5
Škvařil Michal 1997 TJ Bohemians Praha 1760 1833 II. 0,5
Jiroušek Filip 1994 KŠ Říčany 1925 1778 1816 II. 0,5
Lhotský Zdeněk ml. 2000 SK OAZA Praha 1601 1672 II. 0,5

Monika odehrála fantastický turnaj a se 4 body obsadila 61. místo. Její perfo je 1918, což jí slibuje vysoké Elo. K partiím z letošního KP jí však budou započteny partie z loňského turnaje, který se jí vydařil o něco méně (2 body z 8, perfo 1704). Nechme se proto konečnou hodnotou překvapit.

Vláďa odehrál turnaj na úrovni svých možností. Se ziskem 3 bodů obsadil 87. místo (perfo 1632). Jeho Elo by mělo odpovídat perfu - necháme se však také překvapit.

Nyní uvádíme pohled na celý turnaj očima Moniky:

"Byla jsem dohnána k tomu, abych okomentovala svou účast na turnaji v Říčanech.

Dlouho jsem rozmýšlela, zda tento turnaj vůbec budu hrát - bála jsem se, zda to budu časově stíhat. Nakonec jsme se s Vláďou přihlásili oba. Sice téměř na poslední chvíli, ale udělali jsme dobře.

Ještě v sobotu dopoledne nám Míra Forman dával "školení" ohledně zavřených zahájení 1. d4 a 1. c4, která jsme se rozhodli hrát. Jak se v turnaji ukázalo, bylo poučné.

V první partii s Martinou Fuskovou (Elo 1948) jsem ale černými nerozehrála partii zrovna nejlépe. Dostala jsem se pod hrozný tlak, který soupeřka stále zesilovala. Na chvíli však polevila, pročež se mi podařilo vyměnit figury a přejít do remízové koncovky. Tu jsem nakonec po nepřesnostech bílé měla vyhranou spíše já.

Z partie z 2. kola s Jaromírem Skálou jsem měla velice pěkný pocit až do chvíle, než jsem ji zadala do počítače. Myslela jsem si, že stále stojím o něco lépe, ale počítač to hodnotí úplně obráceně. Výjimkou byla situace v koncovce, kdy jsme oba přehlédli jednoduché braní pěšce, které by partii rozhodlo v můj prospěch. Takže remíza byla vlastně zasloužená.

V neděli odpoledne po dobrém obědě se mi vůbec nechtělo hrát, přesto se mi jako černé podařilo rozehrát pevné postavení. Bílý vymyslel zajímavou kombinaci, po které však skončil nečekaně s pěšcem méně. Koncovku sice určitě šlo zkoušet hrát na výhru, ale já ráda přijala remízu.

Ve 4. kole mi Štefan Koper nabídl poměrně rychlou remízu. I když jsem cítila, že stojím o něco lépe, vzhledem k jeho Elu jsem ji přijala. (Šetření sil se také hodí.)

V 5. kole jsem se potkala s pí Voráčkovou. Slyšela jsem o ní, že je to bojovná hráčka, což také dokázala. Partie byla velmi zajímavá - plná kombinací a různých dalších možností. Bohužel ne všechny z nich se mi podařilo spočítat až do konce. Mohla jsem např. získat celého střelce (což jsem viděla), ale bála jsem se jakéhosi matu na g2, který však nenašel ani počítač. Takže jsme si nakonec bod rozdělily.

V 6. kole mne opravdu pěkně porazil Michal Jelínek. Po chybném tahu 10. ... b6 jsem se prakticky celou partii jen bránila a bělopolného střelce jsem stejně vlastně nerozehrála.

Ladislav Kalvach mne jako jediný donutil vyhrát. Nabízela jsem mu remízu, kterou však on (zřejmě vzhledem k mému Elu) odmítal. Nakonec došlo na koncovku střelce proti jezdci (s několika pěšci), ve které si nechal střelce vyměnit tak, že mu vznikl dvojpěšec na sloupci b. Pak se jen musel dívat na to, že pěšcové koncovky s pěšcem navíc už umím. Děkuji.

Partie s panem Huřťákem sice vypadá na rychlou remis, ale ta nastala po dlouhém přemýšlení, při kterém jsem si osahala další varianty zahájení.

V posledním kole jsem čekala spíše Chorvatku než Chorvata. Vláďa totiž tvrdil, že jméno Andreja může mít jedině krásná mladá blondýnka :-) . Když přišel starší pán, bylo to trochu k pousmání. U partie dlouze přemýšlel (měl oproti mým 38 minutám na hodinách občas i jen 38 sekund), ale vyplatilo se mu to. Rozbil mi pozici rošády a hrozil různými maty. Musela jsem proto odevzdat pěšce a časem i partii.

Přes všechna peripetia se mi letos v Říčanech hrálo moc pěkně. A navíc je tam spousta příjemných a milých lidí!"