Bakovské dvojice

31.01.2016 19:14

V sobotu 30. 1. 2016 jsme si s Vláďou vyrazili zahrát tradiční a skvěle zorganizovaný turnaj dvojic v Bakově nad Jizerou. Byl to již 30. ročník. Startovní listina obsahovala 37 dvojic, my jsme byli nasazení jako číslo 21.

Dopolední partie se mi vůbec nevyvedly.

První kolo se značně silnějším soupeřem skončilo pro mě velmi rychlou prohrou, ale to jsem ani nic jiného nečekala. Vláďa se naopak velmi dlouho držel a stál určitě i lépe, ale výhodu se mu nepodařilo prosadit a nakonec přehlédl a ztratil střelce (0:2).

Druhé kolo jsme si chtěli vylepšit bilanci. Skoro by to tak bylo (protože Vláďa celkem brzy získal materiální výhodu, jen musel ještě dokázat, že umí matit dámou), kdybych nepřehlédla jednotahový mat (1:1).

Ve třetím kole jsem si nevedla o nic lépe. Soupeř vymyslel krásnou kombinaci s obětí střelce na h7, ale nepřesnou hrou mi dovolil všechny hrozby odrazit. Za odměnu jsem mu odevzdala jednotahově dámu. Opět musel celkové skóre dotahovat Vláďa a podařilo se (1:1).

Ve čtvrtém kole si proti mně sedl (ale jen na chvíli, stále někam odbíhal) malý kluk, který mě dokázal také přehrát. Naštěstí i tentokrát Vláďa nezklamal (1:1). Po čtvrtém kole následovala přestávka na oběd a na návštěvu cukrárny.

Po obědě se mi už hrálo lépe. V pátém kole jsem soupeře přehrála já, Vláďa ve vyhrané pozici s pěšcem navíc si nechal dát vidle jezdcem na svoje věže, ale nakonec mu spolupráce jeho věže s jezdcem zachránila alespoň polovinu bodu, a tak se naše dvojice konečně dočkala výhry (1,5:0,5).

V šestém kole jsme zabodovali oba. Můj soupeř stál celou dobu stísněně, stále se musel něčemu bránit a nakonec mi daroval i věž. Vláďa si postavil baterii na dlouhou diagonálu a po přehlédnutí uštědřil soupeři mat (2:0).

Sedmé kolo se mi líbilo nejvíce. Soupeř si vůbec nezahrál, moje figury spolu pěkně spolupracovaly a výsledkem byl bod. Tentokrát jsem dvojici podržela já (1:1).

V osmém kole jsem celou partii stála poněkud pod tlakem, ale zdálo se mi, že pevně, pozice se blokovala. Ovšem pak jsem soupeřova střelce pustila na e5 a prohra na sebe nedala dlouho čekat. Vláďa partii proti silnějšímu soupeři také neudržel, postupně odevzdal nedobrovolně 2 pěšce a jasně prohranou koncovku už netahal. Prohra celé dvojice (0:2).

V posledním kole jsme si mohli ještě polepšit. Vláďovi se podařilo v oboustranné časové tísni (16 sekund proti 9 sekundám) dopočítat přechod do vyhrané pěšcové koncovky. Já celou dobu soupeře svazovala a svazovala, měla jsem volný sloupec g na soupeřova krále, ale podcenila jsem jeho protiútok a musela kapitulovat (1:1).

Konečné 25. místo mohlo být rozhodně lepší.

Monika Závůrková