Rapidy ve Znojmě

29.04.2013 07:57

Dva naši hráči (Monika Vilímová a Vladimír Závůrka) se zúčastnili 27.-28.04.2013 turnajů v rapidu ve Znojmě. Přinášíme článek, ve kterém Monika popisuje, jak turnaje viděla očima přímého účastníka:

 

Tento víkend patřil tradičně Znojemské královně – turnaji, který se hraje současně jako mistrovství ČR žen v rapid šachu. Tohoto turnaje jsem se zúčastnila já, Vláďa si zahrál v sobotu doprovodný turnaj Memoriál Ing. Jana Turka.

Vláďa podal standardní výkon, porážel sobě rovné, prohrával se silnými. Na něj bylo tempo, 10min na partii s přídavkem 5s na tah, poměrně rychlé, což se také odrazilo ve hře. Ale spokojený být určitě může. 3 body ze sedmi partií a pěkné 33. místo z 50 účastníků.

My ženy jsme hrály oba dva dny, celkem 9 kol, s tempem 15 minut na partii a přídavkem 10 sekund na tah. V prvním kole mě rychlost tempa trochu zaskočila, raději jsem partie nezapisovala. V sobotu jsem hrála na úrovni svých možností, podařilo se mi jen nečekaně vyhrát hned v prvním kole nad Gabrielou Sabolovou (ELO 1914). Celkově jsem končila s 2,5 body ze šesti partií. V neděli už se mi dařilo mnohem lépe, získala jsem 2,5 bodu ze tří partií, remizovala jsem s Michaelou Svobodovou (ELO 2043) a porazila jsem Štěpánku Schirmbeck (ELO 2065). Nutno podotknout, že čas také hraje důležitou roli a nelze vše spočítat. Partie rozhodně nebyly bez chyb (posledních 5 kol mi zapisoval Vláďa a mohli jsme se na ně podívat :-) ). Celkově jsem s 5 body obsadila 13. místo z 29 hráček.

Na úplný závěr ještě upozornění, že se hrálo v Louckém klášteře, tudíž nechyběla ani ochutnávka vín :-).

Podrobné výsledky najdete zde a zde.

A ve Fotogalerii najdete pár (i nešachových) fotek.

Monika navíc přispěla do sbírky příkladů pro výuku začínajících hráčů - viz rubrika Trénink.